Timto pošlete mail všem tvůrcům. Na úvodní stránku.
 

Jak se vozili naši dědové

Pravidelnou městskou dopravu zavedlo město Ústí nad Labem v roce 1899. Prvního července toho roku byla uvedena do provozu elektrická pouliční dráha o rozchodu 1000 mm. Tramvaje vedly z historického centra do Krásného Března, do Předlic, k dnešní poliklinice a na Špitálské náměstí. Později byla síť rozšířena o další tratě. Do Neštěmic se začalo jezdit až v roce 1915. Byl to spoj č.5 a jezdil z Bukova, přes hlavní poštu. Cena se pohybovala podle délky jízdy, nebo-li pásma. Nejkratší pásmo stálo korunu,delší korunu dvacet, korunu čtyřicet atd. Nejdražší jízda stála něco kolem tří korun. Výhodu měly občané města,jelikož ti měli slevu na jízdné, například místo koruny platili šedesát dva haléřů, ale museli si koupit deset jízdenek najednou. V letech 1912 až 1964 vozily tramvaje kromě cestujících i další suroviny, poštu, průmyslové suroviny a uhlí. To lepší uhlí se vozilo na překladiště v Neštěmicích, kde se dále nakládalo do železničních vagónů, nebo přímo do vlečných člunů.Všeobecná tendence k omezování tramvajové dopravy v padesátých a šedesátých letech se ale nevyhnula ani Ústí, a tak byly všechny ústecké tramvajové tratě během let 1954 až 1970 postupně zrušeny a nahrazeny autobusovými linkami. V jubilejním 70. výročí městské elektrické dráhy zbyl tramvajím již jen hlavní tah z Trmic do Neštěmic (linka č.3  Trmice-Neštěmice) a několik krátkých úseků. Na linku číslo 3 vyjela poslední souprava v sobotu 31. ledna 1970. Městské autobusy však vyjely poprvé už 9. 11. 1929. Brzy obsluhovaly nejen vlastní město, ale také poměrně vzdálené obce jako Adolfov, Jílové apod. Tyto meziměstské linky převzala po skončení II. světové války ČSAD.

Elektrická trakce byla obnovena až na sklonku 80. let. V průběhu sedmdesátých a osmdesátých let vzniklo v okrajových částech města mnoho sídlišť, což si vynutilo zavedení mnoha nových autobusových linek. Ty však nestačily rostoucí poptávce, a proto bylo rozhodnuto o zavedení ekologičtějších trolejbusů, které by nejzatíženější autobusové linky postupně nahradily. Neštěmice bylo jedno z posledních míst, kde byla zavedena trolejbusová doprava a bylo to 28. 8. 1995. V dnešní době se můžete dostat do Neštěmic několika pravidelnými spoji. Jsou to linky 51( jede na Skalku), 57 (jede do Mojžíře) , 58 (jede oklikou přes Krásné Březno a končí též na Skalce),19 (rychlý spoj do města, kolem přístavu a také kolem známé Matiční ulice a končící v Ryjicích) a 101 (noční spoj). Ceny MHD zde neuvádím,protože se každou chvíli mění a tyto informace nechť si každý kdo má zájem získá na patřičných stránkách či úřadech. Kromě MHD lze využít také taxi služby. Myslím si, že po dohodě s řidičem je možné se dostat “taxíkem“ z centra do Neštěmic za rovných sto korun českých.

Jízdní řád Neštěmic.